کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

۲۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کاشت ابرو هپاتیت را به بار می آورد

کاشت ابرو هپاتیت را به بار می آورد

کاشت ابرو هپاتیت را به بار می آورد

کاشت ابرو

کاشت ابرو هپاتیت را به بار می آورد در سایت کاشت مو به آن پرداخته ایم به دلیل آن که اصول کاشت ابرو در آرایشگاه‌ ها رعایت نمی‌ شود امکان ابتلای فرد به هپاتیت و بیماری‌ های عفونی وجود دارد.

پرویز طوسی، متخصص پوست و مو گفت:‌ افراد به کاشت مژه و ابرو در آرایشگاه‌ها به هیچ وجه اعتماد نکنند. این کار، کاری تخصصی است که باید توسط متخصص و در اطاق عمل انجام بگیرد.

وی افزود: به دلیل آن که اصول کاشت ابرو توسط آرایشگاه‌ها رعایت نمی‌شود، ممکن است فرد به ایدز، هپاتیت و بیماری‌های عفونی مبتلا شود، همچنین در صورتی که در برداشتن مو از قسمت دیگر بدن و کاشت آن در ابرو اشتباهی صورت گیرد، ممکن است این اشتباه هرگز اصلاح نشود.

این متخصص پوست و مو با اشاره به عوارض کاشت ابرو در آرایشگاه‌ها اظهار داشت:‌ ممکن است ابروی که در آرایشگاه کاشته شده، دچار بدشکلی شود. تاتو هم باید توسط مراکز پزشکی برای فرد انجام شود.

کاشت ابرو هپاتیت را به بار می آورد

کاشت ابرو هپاتیت را به بار می آورد

طوسی عنوان کرد:‌ آرایشگاه‌ها غیر از درست کردن مو و استفاده از لوازم آرایشی نباید کارهای دیگری از قبیل کاشت مو و ابرو انجام دهند. این‌گونه مراکز حق استفاده از سوزن برای تاتو را ندارند.

وی در پایان گفت: امروزه از این گیاه و ترکیبات آن به عنوان داروی کمکی و حفاظت‌کننده صفرا و کبد و همچنین بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت استفاده می‌ شود.

کاشت مو www.iranhair.net

  • iranhair iranhair
  • ۰
  • ۰

کاشت مو و درمان ریزش مو در دختران + عکس

کاشت مو و درمان ریزش مو در دختران + عکس

کاشت مو و درمان ریزش مو در دختران + عکس

کاشت مو

کاشت مو و درمان ریزش مو در دختران که هیچ چیز برای یک خانم رنج‌ آورتر از این نیست که ببیند موهایش روز به روز کمتر میشود اما تنها شما نیستید که ریزش مو را تجربه می‌ کنید بلکه اکثر زنان چنین اختلالی را تجربه کرده‌ اند.

حسام نهاوندی متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: این روزها ریزش مو در بین خانم‌ها بسیار رایج شده‌است. ۴۰ درصد از افرادی که در طول عمرشان ریزش موی موقتی یا دائم را تجربه می‌کنند، خانم‌ها هستند، البته مدل ریزش مو در افراد مختلف متفاوت است.

بعضی موهای‌شان شروع به نازک شدن می‌کند تا جایی که کم پشت به نظر می‌رسد. بعضی مرکز و جلوی سرشان به شدت خالی می‌شود و بعضی فرق سرشان به مرور خالی و خالی‌تر می‌شود. در واقع ریزش مو در خانم‌ها متفاوت از مردان است در خانم‌ها کمتر پیش می‌آید که خط موها در پیشانی عقب برود.

وی بیان کرد: در خانم ها بانک مو(موهای قسمت پشت سر) تحت تاثیر ریزش موی ارثی (ریزش موی آندروژنتیک) تغییر می کند و مویی که می خواهیم در قسمت جلو سر کاشت کنیم از کیفیت خوبی برخوردار نبوده و پوشانندگی کافی ندارد ، اما در موهای قسمت پشت سر آقایان در اثر ریزش مو ارثی هیچ تغییری ایجاد نمی شود.

کاشت مو و درمان ریزش مو در دختران + عکس

کاشت مو و درمان ریزش مو در دختران + عکس

نهاوندی تصریح کرد: موی آقایان در اثر ریزش موی ارثی (AGA) در قسمت جلوی سر به مرور نازک شده و پوشانندگی خود را از دست می دهد اما در خانم ها ریزش موی ژنتیکی به گونه ای است که تمام موهای سر نازک می شوند و قسمت بانک موها برای کاشت از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند.

این متخصص پوست اظهار داشت: از نظر علمی در زمینه ریزش موهای ژنتیکی در بانوان کاری نمی توان انجام داد تا زمان یائسگی فرد فرابرسد، اگر فردی قبل از موضوع یائسگی دچار ریزش موی ‍ژنتیکی باشد با داروهای آنتی آنتروژن که هورمون های مردانه بانوان را تعدیل می کند درمان می کنیم.

وی تاکید کرد: همچنین استفاده از داروهای سیپروترون استات ، متفورمین( کاهنده قند خون) و اسپیرونولاکتون موجب کاهش ریزش موی ارثی در بانوان و دختران جوان می شود.

اگر پزشک علت قابل درمان برای ریزش مو تشخیص نداد ممکن است ریزش مو نتیجه فاکتورهای ژنتیکی باشد که غیر قابل اجتناب است اما با این حال داروهایی وجود دار که رشد دوباره مو را تحریک می کند.

روگان(نام تجاری برای داروی ماینوکسیدل): این دارو به صورت موضعی مصرف می شود یعنی به صورت مستقیم روی پوست سر مالیده می شود و با اتساع رگ های خونی پوست سر ، خون رسانی به پوست سر راافزایش می دهد . در نتیجه فولیکول ها ی مو مواد مغذی و اکسیژن بیشتری دریافت می کند و در فولیکول های مو شروع به بزرگتر شدن می کند و بعد از مدتی موها پر پشت تر می شود. البته قابل ذکر است که زنان حامله و شیرده نباید از این دارو استفاده کنند.

پروپسیا(نام تجاری برای داروی فناستراید): این دارو به صورت قرص به فروش می رسد و مانع تبدیل تستسترون به دهیدروتستسترون یا DHT می شود (دهیدروتستسترون هورمونی است که به تدریج باعث کم شدن فولیکول های مو و درنتیجه کم شدن چرخه رشد مو می شود) البته این دارو برای درمان ریزش مو در مردان تجویز می شود اما ممکن است مانع ریزش مو در زنان نیز شود.

البته همان طور که درمورد داروی اول بیان شد زنان حامله یا زنانی که قصد حامله شدن دارند نباید از این دارو استفاده کنند. مطالعات در مورد خاصیت مصرف این دارو در زنان به نتایج ضد و نقیصی رسید ه لذا مصرف این دارو درمورد تمام زنان کارساز نیست.

بعضی از فاکتورهای رایج که باعث ریزش مو می شود:

۱- کمبود آهن : فقر آهن می تواند منجر به ریزش مو شود. ولی بهتر است قبل از اینکه خودسرانه از قرص های آهن مکمل استفاده کنید با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید تا از در صورت تشخیص نیاز توسط پزشک از مکمل ها استفاده کنید. زیرا آهن بیش از اندازه در بدن نیز منجر به بروز بعضی مشکلات می شود.

۲- اختلالات غده تیروئید: در هر دو حالت کم کاری یا پرکاری غده تیروئید ریزش مو اتفاق می افتد.

۳- کاهش مقدار استروژن: خیلی از زنان ، ریزش مو را در دوران یائسگی و بعد از آن زمانیکه ترشح مقدار استروژن در بدن کاهش می یابد تجربه می کنند.

تغییرات هورمونی بعد از حاملگی : مادرانی که تازه کودکان خود را متولد کرده اند از ابتدا تا بعد از ۶ ماه نیز ریزش مو را تجربه می کنند و این زمانی است که مقدار استروژن در خون در حال برگشت به مقدار نورمال است.

نهاوندی بیان کرد: یکی از عوامل موثر در کاهش ریزش موی بانوان بارداری خانم ها است. متاسفانه سن ازدواج در ایران بالا رفته و خانم ها خیلی زود به کیست تخمدان مبتلا می شوند، که طبق مطالعات علمی با یک بار بارداری بسیاری از مشکلات بانوان در زمینه مشکلات زنان حل می شود.

این متخصص پوست اشاره کرد: ۳۰ درصد از بانوان که دچار مشکل ریزش موی ارثی هستند با داروهای آنتی آنتروژن تا قبل از یائسگی قابل درمان هستند و پس از می توان از کاشت مو استفاده کرد.

وی تاکید کرد: وجود برخی بیماری های پوستی مانند لیکن پلان که در کشور بسیار شایع است، باعث ریزش مو می شود، همچنین کمبود شدید آهن در خانم های ایرانی و مشکلات تیروئید از دیگر علل ریزش مو در بانوان است و باید یادآور شد که انجام چکاپ در رابطه با بیماری های زنان و کاهش مشکلات پوست و مو ناشی از آن بسیار حائز اهمیت است.

کاشت مو www.iranhair.net

  • iranhair iranhair
  • ۰
  • ۰

کاشت مو قبل از این سن ممنوع حتما بخوانید

کاشت مو قبل از این سن ممنوع حتما بخوانید

کاشت مو قبل از این سن ممنوع حتما بخوانید

کاشت مو

کاشت مو قبل از این سن ممنوع حتما بخوانید مو یکی از اعضای بدن است که کمک زیادی به زیبایی فرد می کند و وقتی دچار ریزش می شود خیلی از افراد نگران می شوند و در پی درمان آن هستند.

تا قبل از ۲۵ سالگی مو نکارید!

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره اینکه کاشت مو را از چه زمانی و چطور باید آغاز کنیم، گفت و گو کرده ایم. با ما همراه شوید.

علل اصلی ریزش مو چیست؟

هر شاخه از موی سر انسان، دارای یک چرخه رشدی است که به طور ژنتیکی برای آن طراحی شده و این چرخه شامل رشد، پیری و ریزش است. به طور متوسط روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تارمو می ریزد. البته این تعداد در افراد مختلف متفاوت است. همچنان که یک مو می ریزد، موی جدیدی جای آن را می گیرد. مشکل زمانی آغاز می شود که موهای ریزش یافته بیشتر از موهای رویش یافته جدید باشد یا رشد موهای جدید ضعیف شود. در این حالت پس از مدتی از تعداد کل موها کاسته می شود و فرد متوجه کاهش حجم موهایش خواهد شد. این علت اصلی ریزش مو است. در واقع، عوامل مختلفی می توانند بر چرخه رشد مو اثر کنند و باعث ریزش موقت یا دائمی آن شوند.

علت ریزش موی آقایان چیست؟

معمول ترین علل ریزش مو در آقایان، مساله آندروژنیک است و همان طور که از نام آن مشخص است، ۲ عامل مهم هورمون آندروژن و ژنتیک نقش اصلی را در این ریزش مو ایفا می کنند. در خانم ها هم این نوع ریزش مو دیده می شود ولی معمولا باعث نازک شدن مو و ریزش منتشر در سر می شود. در آقایان بعد از بلوغ با افزایش سطح هورمون های آندروژنی نازک شدن موها و عقب رفتن موهای ناحیه پیشانی شروع می شود.

کاشت مو قبل از این سن ممنوع حتما بخوانید

کاشت مو قبل از این سن ممنوع حتما بخوانید

آیا موهای پیوندی، موهایی واقعی و طبیعی محسوب می شوند؟

ببینید، موهای کاشته شده از پشت سر برداشته می شوند و این موها نسبت به دی هیدروتستوسترون (DHT) حساس نیستند. اثر این هورمون عامل از بین رفتن فولیکول هاست بنابراین بقای این موها همیشگی است و از آنجا که انتقال از موهای سر خودتان انجام می شود، کاملا طبیعی است.

چه افرادی می توانند عمل کاشت یا پیوند مو را انجام دهند؟ محدودیت سنی ندارد؟

به طور کلی، افراد مناسب برای پیوند مو شامل افرادی با ریزش موی آندروژنیک مردانه، زنانه با ریزش موی ژنتیکی و زنان با طاسی آندروژنیک مشابه الگوی مردانه هستند زیرا موهای ناحیه دهنده آنها، تراکم بالایی دارد و احتمال ریزش ندارد. ریزش های موضعی در اطراف خط مو ناشی از جراحی کششی پوست صورت، ریزش موضعی ناشی از نحوه آرایش موها و وارد آوردن کشش زیاد به مو، جوشگاه ناشی از تصادف، سوختگی، جراحی یا بیماری های التهابی و عفونی در سر هستند. اگر در یک مرد جوان زیر ۲۵سال با پس روی خط رویش مو و کم پشت شدن موهای فرونتال، با یک جلسه پیوند مو، یک خط رویش موی جدید بنا به درخواست خود بیمار و پرتر و پایین تر از خط رویش اولیه اش ایجاد کنیم، این کار فعلا بیمار را راضی می کند ولی این رضایت موقتی خواهد بود زیرا در سال های بعد با پیشرفت طبیعی ریزش مو در پشت این خط جدید، موهای باقیمانده در ناحیه دونر، برای پر کردن سر او تا خط جدید کافی نیستند و موهای او نمایی غیرطبیعی پیدا می کنند. بنابراین پیوند مو قبل از ۲۵ سالگی توصیه نمی شود. بعد از ۲۵سالگی بیمار به مرحله بلوغ کامل می رسد و با بررسی میزان ریزش فعلی موی بیمار، پیش بینی چگونگی گسترش آن در آینده امکان پذیر است. بیمار در این سن منطقی تر فکر می کند و میزان طاسی فعلی خود را در نظر می گیرد. به این ترتیب داشتن یک خط رویش موی جدید به شکل یک مرد بالغ باعث خشنودی و رضایت وی می شود. اگرچه این خط رویش مو بالاتر از آن حدی است که در جوانان می بینیم.

افراد مسن تر چطور؟ آیا می توانند این جراحی را انجام دهند؟

بیماران مسن اواخر دهه ۶ یا ۷ یا حتی ۸ می توانند داوطلب مناسبی برای پیوند مو باشند زیرا بسیاری از این بیماران آرزو دارند تنها مقداری مو داشته باشند و تقاضای موی پرپشت ندارند.

آیا موی کاشته شده دچار ریزش می شود؟

معمولا به هر روشی که کاشت مو انجام شود، ۳-۲ هفته پس از کاشت، موها وارد فاز استراحت می شوند و می ریزند. البته ریشه مو سالم و زنده است و فقط ساقه آن می ریزد. رشد مجدد موها ۴-۳ ماه بعد آغاز می شود و در مجموع ۶ ماه طول می کشد تا موها کاملا رشد کنند.

کاشت مو قبل از این سن ممنوع حتما بخوانید

کاشت مو قبل از این سن ممنوع حتما بخوانید

فردی که پیوند مو داشته، چگونه می تواند زندگی عادی اش را شروع کند؟

با توجه به نوع کار بیمار، متفاوت است. اگر شغل اداری دارد و با ارباب رجوع سر و کار ندارد، می تواند از روز دوم سر کار برود اما اگر با مشتری سرو کار دارد، باید مدتی صبر کند تا ظاهرش بهتر شود. این زمان به نوع گرافت های کاشته شده نیز بستگی دارد. در صورتی که از تکنیک فولیکولار یونیت استفاده شود، ۲ تا ۳ روز و در گرافت های گرد و اسلات ۲ تا ۳ هفته ممکن است طول بکشد.

عمل پیوند مو خطر ندارد؟

عمل جراحی پیوند مو یک عمل سنگین است. خیلی از بیماران ممکن است برای انجام آن تردید داشته باشند ولی معمولا اگر کاشت مو را متخصص پوست باتجربه و آشنا به جزییات بیماری های پوست و مو و با رعایت شرایط استاندارد فیزیکی و استریل انجام دهد، عارضه ای نخواهد داشت. البته پس از کاشت مو ممکن است عوارض موقتی وجود داشته باشد، از جمله تورم خفیف در پیشانی که با تنظیم حالت نیمه نشسته حین خواب در چند شب اول و کمپرس سرد بلافاصله پس از کاشت مو قابل بهبود است.

ترمیم و کاشت مو چه تفاوتی دارند؟

ترمیم را معمولا موسسات ترمیم مو انجام می دهند که موهای مصنوعی را بین موها می بافند یا متصل می کنند. این کار در اغلب موارد با ریزش بیشتر موها همراه است ولی در کاشت مو، موهای خود فرد از پشت سر به جلوی سر منتقل می شود.

آیا کاشت مو باعث تقویت موهای کرکی سابق می شود یا نه؟

ریزش موی مردانه یک روند رو به جلو و دائمی است و برای تقویت موهای موجود فرد که با وضعیت ژنتیکی او ارتباط دارد و امکان ریزش آنها در آینده وجود دارد، راهی به جز استفاده از ماینوکسیدیل و فیناستراید نیست. البته لازم به ذکر است اگر کاشت مو را افراد بدون صلاحیت علمی انجام دهند احتمال آسیب رسیدن به موهای موجود فرد وجود دارد و ممکن است این موها به دلیل آسیب دچار ریزش شوند.

چه کسانی باید پس از پیوند مو ماینوکسیدیل بزنند؟

در افرادی که موهای کم پشت و نازکی دارند، حدود ۱ ماه پس از پیوند مو، ممکن است موهای قبلی در اثر استرس وارد فاز استراحت شوند و بریزند. این ریزش مو طبیعی است و در خانم ها بیشتر قابل توجه است. این وضعیت ممکن است ۶-۴ ماه طول بکشد و این کم پشتی ناراحت کننده ولی موقتی است و با بیرون آمدن از حالت استراحت و رشد موهای کاشته شده، نمای محل کاشت به حالت عادی درمی آید. معمولا برای تقویت موهای قبلی فرد باید از داروهای تقویت کننده مثل ماینوکسیدیل، فیناستراید و مولتی ویتامین استفاده کرد و در اکثر موارد لازم است مصرف این داروها خصوصا ماینوکسیدیل برای مدت طولانی (گاهی همه عمر) ادامه پیدا کند.

کاشت مو www.iranhair.net

  • iranhair iranhair
  • ۰
  • ۰

کاشت مو با کدام روش بهتر است + عکس

کاشت مو با کدام روش بهتر است + عکس

کاشت مو با کدام روش بهتر است + عکس

کاشت مو

کاشت مو با کدام روش بهتر است که اگر میخواهید کاشت مو انجام دهید یک سری نکات است که باید بدانید. یکی از مهمترین سئوالات مراجعه کنندگان به کلینیک های کاشت مو این است که باید از کدام روش استفاده کنند. پاسخ این سئوال آسان است. شما خودتان را اذیت نکنید و اگر به پزشک خود اعتماد دارید انتخاب روش را به عهده او بگذارید.

اما به طور کلی بهترین روش کاشت مو دو جلسه FUT با فاصله یکسال است، زیرا در برداشت و کاشت FUT در یک جلسه مقدار زیادی مو برداشت می شود، زمان عمل کوتاهتر است و بانک موی بیمار کمتر تخریب می شود و در نتیجه کاشت، طبیعی تر خواهد شد و تراکم های بالاتری را می توان بدست آورد.

در روش FUT به شکل جراحی، یک نوار باریک در پشت سر برداشته می شود و بعد از آماده سازی جلوی سر، این موها در این منطقه خالی کاشته می شوند. موها معمولا از پشت سر و جایی که بانک موی خوبی وجود داشته باشد برداشته می شوند، بعد تیم پزشکی این بخش ها را به گرافت هایی خرد کرده و در محل خالی از مو سوراخ هایی ایجاد می کنند.

تا فولیکول ها در آن محل کاشته شود. این عمل حدود ۶ تا ۸ ساعت و با توجه به میزان موهای ریخته شده می تواند طولانی تر یا کوتاه مدت تر باشد. موها بعد از مدتی به همان حالت طبیعی قبلی برمی گردند و نیاز به استحمام و کوتاه کردن دارند. hair3 اگر بیمار از جراحی ترس دارد و تمایل به بخیه زدن و بخیه کشیدن ندارد.

کدام روش برای کاشت مو بهتر است؟!

و از اسکار پشت سر (خط بخیه) نگران است و یا به هر دلیل دیگری تمایل به FUT ندارد روش FIT مناسب تر است. اگر بیمار اجازه تراشیدن موها را نمی دهد روش FUT انجام می شود، زیرا در روش ترکیبی کل موها تراشیده خواهد شد. اگر مقدار کمی مو لازم داریم (کاشت ابرو ، سبیل ، ریش و ناحیه اسکار) FIT انجام می شود.

در برداشت مو از بدن بدلیل ناکافی بودن بانک موی پشت سر معمولا FIT ً انجام می شود. بیمارانی که قسمت جلوی سر آنها خالی شده است و خط موی جلوی سر آنها وجود ندارد، مناسب ترین کاندیدای FUT هستند، در واقع بدلیل ظرافتهای خاصی که در کاشت نسبت به FIT می توان ایجاد کرد، طراحی خط مو و کاشت جلوی سر بهتر است.

کاشت مو با کدام روش بهتر است + عکس

کاشت مو با کدام روش بهتر است + عکس

به روش FUT انجام شود. اگر در یک جلسه مقدار زیادی مو لازم است معمولاً FUT بیشتر از FIT جواب می دهد و تراکمهای بالاتر را می توان ایجاد کرد. مدت زمان عمل FIT نسبت به FUT طولانی تر است در روش FUT مدت ۳ تا ۵ ساعت و در روش FIT تا ۱۰ ساعت و گاهی بیشتر طول می کشد.

تاکید می کنیم نظر نهایی را پزشک متخصص با توجه به شرایط متقاضی کاشت خواهد داد. بهترین روش های کاشت مو: FUT یا FIT کدام بهتر است؟ از حدود ده سال پیش کاربرد FIT (FUE) بعنوان روش جایگزین در مقابل متد برداشت نواری (FUT) از ناحیۀ پشت سر مطرح گردید.

کدام روش برای کاشت مو بهتر است؟!

درحقیقت تعداد زیادی از پزشکان این روش را مورد آزمایش قرار داده اند ولی میزان موفقیت آنها بسیار متفاوت بوده است. در روش FIT گرافتهای مو بصورت تک تک از نواحی دهنده واقع در مناطقی از پشت سر و اطراف گوشها برداشت می گردند. اخیراً با ارائۀ انواع دستگاهها برای استفاده در متد FIT میزان علاقمندی به استفاده از این روش افزایش یافته و به موضوعی بحث برانگیز در برابر روش برداشت نواری (FUT) تبدیل شده است. مباحث زیادی در میان پزشکان ، پرسنل و عموم جامعه و همچنین در تبلیغات و شبکه های اینترنتی دربارۀ راندمان و ارزش این متد و مقایسۀ آن با روش FUT وجود دارد.

متأسفانه بسیاری از این ادعاها که شامل برتری روش FIT می باشند تا حد زیادی در ارتباط با مقاصد اقتصادی به منظور فروش بیشتر دستگاهها و وسایل مرتبط با این روش توسط شرکتهای ذینفع می باشد.

درحقیقت روش FUT از بسیاری جهات از جمله ایجاد جوشگاه (اسکار)، میزان بقای گرافتها، درصد آسیب گرافتها، کیفیت گرافتها از لحاظ ساختمانی ، مدت زمان عمل، عوارض و حتی هزینۀ عمل نسبت به FIT برتری دارد.

کاشت مو www.iranhair.net

  • iranhair iranhair
  • ۰
  • ۰

کاشت مو سر به صورت طبیعی با رعایت نکات زیر

کاشت مو سر به صورت طبیعی با رعایت نکات زیر

کاشت مو سر به صورت طبیعی با رعایت نکات زیر

کاشت مو

کاشت مو سر به صورت طبیعی با رعایت نکات زیر از آنجایی که پیوند موی طبیعی از عوارض کمی برخوردار است. اما باید برخی نکات نیز مورد توجه قرار گیرد تا از بروز عوارض احتمالی ،از قبیل خونریزی یا طولانی شدن روند بهبودی جلوگیری شده و احتمال بروز آن به صفر برسد.

اقدامات قبل از پیوند مو

برای گرفتن نتیجه بهتر از مصرف الکل خودداری شود.

در مورد نحوه و دوزاژ مصرف داروهای انیدرال، وارنارین جدا باید قبل از عمل با پزشک متخصص در میان گذاشته شوند.

سه هفته قبل از عمل باید از مصرف ویتامین E یا سایر قرص های ویتامین که حاوی ویتامین E باشند خودداری شود.

از یک هفته قبل باید آسپرین و یا سایر داروهای حاوی آسپرین قطع شوند.

پزشک خود را در جریان هرگونه بیماری زمینه ای از قبیل دیابت، فشار خون و صرع قرار دهید.

یک روز قبل از عمل پیوند مو باید از مصرف داروهائی مثل ایپوبروفن یا ناپروکسن خودداری شود.

شب قبل از عمل جراحی باید موها شسته شود و بهتر است این کار با شامپوی حاوی نرم کننده (conditioner) صورت گیرد.

فرد شب قبل از عمل باید سعی کند خواب خوبی داشته باشد.

از ۲ الی ۳ هفته قبل از عمل از مصرف سیگار خودداری شود.

کاشت مو سر به صورت طبیعی با رعایت نکات زیر

کاشت مو سر به صورت طبیعی با رعایت نکات زیر

نکات تغذیه ای

اگرچه مصرف سیر فواید بسیاری داشته و باعث عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن می شود، ویژگی آنتی اکسیدان، ضدقارچ و ضدباکتری دارد و می تواند در پائین آوردن فشار خون و سطح کلسترول مؤثر باشد اما سیر تا یک هفته بعد از مصرف با اثر ضدپلاکتی خود می تواند باعث افزایش خونریزی شود. زنجبیل در مقادیر کم باعث افزایش خونریزی نمی شود ولی استفاده طولانی مدت آن می تواند اثر ضدپلاکتی واضح داشته باشد. جینینگ که به خاطر تأثیر آن در رفع خستگی و روند بهبود و نیز تأثیر احتمالی آن در کاهش قند خون مورد استفاده قرار می گیرد نیز می تواند در افزایش خونریزی تأثیر داشته باشد. در مورد مصرف یا قطع منوکسیدیل قبل از عمل فرد باید با پزشک خود مشورت نماید.

کوتاه کردن موها قبل از عمل پیوند مو

در صورتی که قرار است برای فرد عمل Fut انجام گیرد بهتر است از ۳ هفته قبل از اصلاح مو خودداری نمایند. با طول مناسب موها ۳ تا ۵/۲ سانتی متر در ناحیه دهنده (پشت سر) اثر پوشانندگی خوبی (جهت خطانجیه) ایجاد می شود.

در افرادی که قرار است تحت عمل Fit قرار گیرند از آن جا که کل ناحیه دهنده توسط پزشک بسیار کوتاه می شود توصیه خاصی لازم نیست.

کاشت مو www.iranhair.net

  • iranhair iranhair
  • ۰
  • ۰

کاشت ابرو و چند نکته درباره ریزش ابرو

کاشت ابرو و چند نکته درباره ریزش ابرو

کاشت ابرو و چند نکته درباره ریزش ابرو

کاشت ابرو

کاشت ابرو و چند نکته درباره ریزش ابرو که یک متخصص پوست و مو با اشاره به علل متفاوت ریزش ابروها گفت: با  رژیم غذایی مناسب، می‌توان سرعت رشد ابروها را بهبود بخشید.

دکتر سیما رسایی با بیان اینکه ریزش ابروها علت‌های متفاوتی داشته و به اشکال مختلفی بروز می‌کند، اظهار کرد: نوعی از ریزش ابروها به صورت سکه​ای یا منطقه​ای است؛ این نوع ریزش مو ممکن است هر قسمتی از بدن از جمله سر، ریش و ابرو را دچار مشکل کند.

وی درباره ریزش ابرو به صورت سکه​ای گفت: در این نوع ریزش، ابروها به صورت تکه‌ تکه می​ریزند؛ ریزش سکه‌ای ابرو معمولا علت خاصی ندارد، گاه ممکن است این ریزش ژنتیکی باشد یا به دنبال استرس شدید و حساسیت ایجاد شود.

رسایی ادامه داد: برای درمان ریزش سکه​ای ابرو، حتما باید با یک متخصص پوست و مو صحبت شود تا در صورت تشخیص، مصرف داروهای موضعی و تزریق آمپول​های کورتن تجویز شود.

وی با بیان این که کم​کاری تیروئید از علل دیگر ریزش ابرو است، گفت: داورهای شیمیایی نیز می​توانند در ریزش ابروها و موی سر تاثیر داشته باشند ولی این علت شایع نیست و بسیار کم اتفاق می​افتد.

این متخصص پوست و مو عنوان کرد: در زنان اپیلاسیون​های مکرر به مرور به ریشه مو آسیب می​زند و سبب ریزش ابرو می​شود. همچنین استفاده از کرم‌های ضدآفتاب و دیگر کرم​ها بر روی پوست به دلیل وجود چربی، موجب تضعیف ریشه موی ابروها می​شود.

وی تصریح کرد: برای درمان این نوع ریزش باید از داروهای موضعی کورتن استفاده کرد؛ این داروها به صورت کرم‌های مالیدنی یا تزریق در پوست به کار می‌روند.

رسایی گفت: همان‌ طور که چرب شدن بیش از حد سر، سبب ریزش موی سر خواهد شد، چربی بیش از حد، ریزش  ابروها را نیز در پی دارد. بنابراین از تماس کرم​های دارای چربی بر روی ابروها باید جلوگیری کرد.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه افزایش سن نیز در ریزش ابروها تاثیرگذار است، افزود: به مرور با بالا رفتن سن، کمبود آهن و مشکلات تغذیه‌ای مانند کمبود ویتامین​ها و عدم مصرف غذاهای دارای پروتئین سبب ریزش ابروها می​شود.

وی تصریح کرد: سرعت رشد مو ژنتیکی است و تنها از طریق رژیم غذایی مناسب می​توان مقداری سرعت رشد آن را بهبود بخشید.

سایت کاشت مو در راستای ارائه خدماتی همچون کاشت مو،کاشت ابرو، کاشت مژه و کاشت ریش امیدوار است بتواند خدماتی شایسته شما عزیزان را ارائه دهد. کاشت مو در تیم ما با بالاترین کیفیت ممکن انجام خواهد شد. 

برچسب‌ها: کاشت مو، iranhair، iranhair.net
  • iranhair iranhair
  • ۰
  • ۰

کاشت مو چند نوع دارد که در ادامه پست به آن اشاره می کنیم.

کاشت مو طبیعی از سیر تا پیاز روش های کاشت مو سر

کاشت مو طبیعی از سیر تا پیاز روش های کاشت مو سر

کاشت مو طبیعی از سیر تا پیاز روش های کاشت مو سر

کاشت مو

کاشت مو طبیعی در سایت کاشت مو که از سیر تا پیاز روش های کاشت مو سر را به صورت طبیعی و با انجام آزمایشات متنوع و به صورت عملی زیر نظر متخصصین قرار داده ایم.

افزایش ریزش مو و شمار افرادی که در مطب های متخصصان پوست و مو در جستجوی راه حلی برای داشتن موهای پرپشت هستند این روزها بازار کاشت موی طبیعی سر و.. را داغ کرده است. بهتر از قبل از استفاده از روش های مختلف کاشت موی سر در مورد انها اطلاعات کافی داشته باشید.

کاشت مو چیست

درحال حاضرتنها راه درمان وترمیم موهای ازدست رفته استفاده از پیوندموی طبیعی است که این پیونددرنواحی مختلف ازجمله(سر – ابرو – ریش – سبیل – مژه – نواحی اسکار) قابل انجام است . کاشت مواولین بار درسال ۱۹۳۹توسط پزشک ژاپنی آقای دکتر Dr.Okuda مطرح وسپس درسال ۱۹۵۹توسط پزشک آلمانی Dr.Orentreich عملی گردید. درسالهایی که گذشت تجارب وروش های متعددی موردآزمایش قرارگرفت ودرنهایت امروزه بابهرگیری ازتکنولوژی جدید از دسته های کوچکترمو موسوم به میکروگرافت (micrograft) استفاده می شودکه سبب نتایج رضایت بخش وظاهری طبیعی شده است وامری که تاچندی پیش حتی تصورش هم دشواربودامروزه تبدیل به یکی ازاعمال جراحی سرپایی وبسیار سبک شده است که برپایه برداشت سالم ریشه های موی شخص و کاشت آنها درنقاط مورد نظر استوار می باشد.

کاشت مو طبیعی از سیر تا پیاز روش های کاشت مو سر

کاشت مو طبیعی از سیر تا پیاز روش های کاشت مو سر

کاشت و پیوند مو این روزها با چند روش انجام می شود، که اغلب آن ها بسیار مطمئن هستند و تا به حال نیز نتایج خوبی دیده شده است و اکثر بیماران از انجام آن رضایت داشته اند. هرچند این عمل بسیار ساده و بی خطر است اما رعایت کامل نکات ایمنی و تخصص پزشک برای حفظ سلامت بیمار و به دست آمدن نتیجه مطلوب ضروری است، همچنین به دلیل حساسیت زیاد این عمل لازم است به طور تیمی انجام شود.

بنابراین اگر شما هم داوطلب پیوند مو هستید، نخستین گام مهم یافتن یک جراح باتجربه است تا در قبال صرف وقت و هزینه جراحی بتوانید به نتیجه رضایت بخش برسید و همچنین لازم است که خودتان نیز اطلاعات بیشتری درباره پیوند مو بدانید. این روزها ۲ روش FUTو FITجزو رایج ترین روش های کاشت مو هستند که با مشورت پزشک خود می توانید مناسب ترین را انتخاب کنید، در واقع فولیکول های مو را به صورت تک تک و با همان حالت طبیعی می کارند، موهای کاشته شده همانند موهای طبیعی رشد خواهند کرد.

چه موهایی در سر برای کاشت مو استفاده می شود؟

در کاشت مو با توجه به نوع روش پیوند، موهای خود شخص از پشت سر یا ناحیه ای از بدن برداشته می شود و سپس با استفاده از میکروسکوپ و لوپ های مخصوص، فولیکول های آن به صورت تک تک جدا می شوند و با همان ظرافتی که جدا شده اند در ناحیه گیرنده با ایجاد برش هایی در حد یک میلی متر پیوند زده می شود. بدن نیز به این موها واکنشی نشان نمی دهد و در واقع حسن پیوند موی طبیعی همین است. با توجه به این که عضو پیوندی از بدن خود فرد تهیه می شود، احتیاج به نگهداری و مراقبت های درمانی ندارد. اگر پزشک کاملا باتجربه باشد آنقدر ظریف این موها را برمی دارد که تنها یک خط بسیار باریک می ماند.البته توجه داشته باشید وقتی موها کاشته می شوند بعد از ۴ تا ۶ ماه می ریزند و بعد از آن مجددا موها رشد خواهند کرد، به همین دلیل نباید نگران شوید چون ریزش بعد از کاشت طبیعی است.

کاشت مو طبیعی از سیر تا پیاز روش های کاشت مو سر

کاشت مو طبیعی از سیر تا پیاز روش های کاشت مو سر

رایج ترین روش های کاشت موی موفق شامل:

روش پانچ کاشت موی punch

موها به صورت دسته ای برداشته شده و در محل مورد نیاز با استفاده از ایجاد سوراخ هایی در پوست سر، کاشته می شود. امروزه این روش به دلیل ایجاد نمای مصنوعی (معروف به نمای عروسکی) کاربرد چندانی ندارد.

برداشت مو با یک نوار کوچک از ناحیه پشت سر که معمولا تحت بی حسی موضعی انجام شده و حاوی ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ گرافت که حاوی ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تار مو می باشد و سپس محل عمل به ظرافت ترمیم شده و چون خط برداشت در مسیر رویش موها بوده معمولا محل ترمیم دیده نمی شود. سپس توسط تیم جراحی زیر میکروسکوپ گرافت های فولیکول های مو بصورت واحد های یک، دو و یا سه تایی جدا و آماده جهت کاشت می شود. در این روش معمولا نیاز به تراشیدن کل موهای سر فرد نبوده و فقط ناحیه ای که جهت برداشت و کاشت لازم است کوتاه می شود و سپس فولیکول های آماده شده تک تک و خیلی منظم طبق طرح از قبل تعیین شده کاشته می شود. از دیگر ویژگی های این روش سرعت عمل پیوند در طی سه تا پنج ساعت می باشد.در حال حاضر FUT مطمئن ترین و قطعی ترین روش کاشت مو در دنیا بوده و تا ۹۷ % استفاده کنندگان از این روش به نتیجه دلخواه رسیده اند.

روش کاشت مو FIT

بوسیله پانچ از ناحیه بانک مو، که معمولاً از پشت سر و بالای گوشها انتخاب می شود ،عمل برداشت انجام شده مجدداً بوسیله پانچ یا slit پیوند داده می شود. بطور تقریبی بسته به نیاز شخص از هر ۳ الی ۵ واحد فولیکولی موجود در بانک مو یکی خارج می شود، از برخی جهات روش کاشت موی FTT مانند روش FUT است، یعنی با بوجود آوردن شکاف های ریز این گرافت ها کاشته می شوند، لازم بذکر است این تکنیک به تنهائی (در روش غیر ترکیبی) معمولاًدر افرادی توصیه می شود که ناحیه کاشت موی محدود و کوچکی دارند و یا کاشت مو در قسمتهای محدودی مثل ابرو ، صورت و محل زخمهای قدیمی باشد.

کدام روش کاشت مو مناسب شماست

یکی از مهمترین سئوالات مراجعه کنندگان به کلینیک های کاشت مو این است که باید از کدام روش استفاده کنند. پاسخ این سئوال آسان است. شما خودتان را اذیت نکنید و اگر به پزشک خود اعتماد دارید انتخاب روش را به عهده او بگذارید، اما به طور کلی بهترین روش کاشت مو دو جلسه FUT با فاصله یکسال است، زیرا در برداشت و کاشت FUT در یک جلسه مقدار زیادی مو برداشت می شود، زمان عمل کوتاهتر است و بانک موی بیمار کمتر تخریب می شود و در نتیجه کاشت، طبیعی تر خواهد شد و تراکم های بالاتری را می توان بدست آورد.

اگر بیمار از جراحی ترس دارد و تمایل به بخیه زدن و بخیه کشیدن ندارد و از اسکار پشت سر (خط بخیه) نگران است و یا به هر دلیل دیگری تمایل به FUT ندارد روش FIT مناسب تر است.

کاشت مو طبیعی از سیر تا پیاز روش های کاشت مو سر

کاشت مو طبیعی از سیر تا پیاز روش های کاشت مو سر

اگر بیمار اجازه تراشیدن موها را نمی دهد روش FUT انجام می شود، زیرا در روش ترکیبی کل موها تراشیده خواهد شد.

اگر مقدار کمی مو لازم داریم (کاشت ابرو ، سبیل ، ریش و ناحیه اسکار) FIT انجام می شود. در برداشت مو از بدن بدلیل ناکافی بودن بانک موی پشت سر معمولا FIT ً انجام می شود.

بیمارانی که قسمت جلوی سر آنها خالی شده است و خط موی جلوی سر آنها وجود ندارد، مناسب ترین کاندیدای FUT هستند، در واقع بدلیل ظرافتهای خاصی که در کاشت نسبت به FIT می توان ایجاد کرد، طراحی خط مو و کاشت جلوی سر بهتر است به روش FUT انجام شود.

اگر در یک جلسه مقدار زیادی مو لازم است معمولاً FUT بیشتر از FIT جواب می دهد و تراکمهای بالاتر را می توان ایجاد کرد.

مدت زمان عمل FIT نسبت به FUT طولانی تر است در روش FUT مدت ۳ تا ۵ ساعت و در روش FIT تا ۱۰ ساعت و گاهی بیشتر طول می کشد. در پایان تاکید می کنیم نظر نهایی را پزشک متخصص با توجه به شرایط متقاضی کاشت خواهد داد.

کاشت مو www.iranhair.net

  • iranhair iranhair
  • ۰
  • ۰

کاشت ابرو و کاشت مژه درست یا غلط ؟

کاشت ابرو و کاشت مژه درست یا غلط ؟

کاشت ابرو و کاشت مژه درست یا غلط ؟

کاشت ابرو

کاشت ابرو و کاشت مژه درست یا غلط ؟ عوامل ژنتیکی و ارثی نقش چندانی در ریزش موهای ابرو و مژه ندارد. در مقاله سایت کاشت مو این مورد را بررسی خواهیم کرد.

بسیاری از ما به محض این‌که موهای سرمان دچار ریزش می‌شود، به فکر درمان می‌افتیم و اغلب نیز به پزشک مراجعه می‌کنیم، اما وقتی ریزش موها در ناحیه ابرو و مژه اتفاق بیفتد، شاید به این زودی‌ها متوجه آن نشویم. در صورتی که موهای ابرو و مژه نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره و صورت دارد و به همین دلیل نباید خیلی صبر کنیم تا ابروها و مژه ها خالی و کم پشت شود. متاسفانه بسیاری از کسانی که با این مشکل روبه رو هستند تا زمانی که ابروها و مژه های شان کم پشت نشده، به فکر مراجعه به پزشک هم نیستند و خیلی جدی با این مشکل برخورد نمی کنند. البته برخی هم باور دارند ریزش موهای ناحیه ابرو و مژه ارثی است و در نتیجه فکر می کنند کاری نمی توان برای آن انجام داد.

در صورتی که دکتر احسانی می گوید عوامل ژنتیکی و ارثی نقش چندانی در ریزش موهای ابرو و مژه ندارد و موهای این ناحیه به هورمون ها وابسته نیست. البته برخی افراد مژه ها و ابروهای پرپشت و متراکمی دارند که این موضوع وابسته به ژنتیک است، اما آن طور که این متخصص بیماری های پوست و مو می گوید موهای ابرو و مژه مانند موهای سر نیست که به ارث و هورمون ها وابسته باشد و در نتیجه این طور نیست که موهای این نواحی تحت تاثیر ژنتیک و عوامل هورمونی بریزد.

موهای سرتان هم می ریزد یا نه؟

گاهی فقط موهای سر می ریزد، بعضی وقت ها موهای ابرو و مژه هم با موهای سر همراه می شود و ریزش مو در تمام نواحی اتفاق می افتد و در شرایطی هم فقط موهای ابرو و مژه به طور جداگانه دچار این مشکل می شود. دکتر احسانی نیز این موضوع را تایید می کند و در این باره چنین توضیح می دهد: ریزش موها در ناحیه ابرو و مژه می تواند همراه با ریزش موهای سر و در کنار آن بروز کند یا به تنهایی و به صورت جداگانه رخ دهد. بنابراین ممکن است شخصی که برای درمان ریزش موهای سرش به متخصص پوست و مو مراجعه می کند، همزمان دچار ریزش ابرو و مژه هم باشد و در مقابل، گاهی هم شرایطی پیش می آید که فرد فقط دچار ریزش ابرو و مژه شده است و برای درمان این مشکل به پزشک مراجعه می کند.

ده ها علت متفاوت برای ریزش ابرو و مژه

همان طور که گفته شد، عللی که در ریزش موهای سر موثر است می تواند موجب ریزش موهای ابرو و مژه هم بشود. از طرف دیگر، زمانی مشکل ریزش موها برطرف می شود که علت اصلی ایجادکننده مشکل رفع شده باشد. به همین دلیل هم اولین قدم برای حل مساله، شناخت عامل اصلی ریزش موها و برطرف کردن آن است. دکتر احسانی با اشاره به بیماری آلوپسی آره آتا یا ریزش موی سکه ای که یکی از مهم ترین علل ریزش موهای ابرو و مژه به حساب می آید، می گوید: در این بیماری که ممکن است به طور ناگهانی پیش بیاید، فرد به صورت تکه ای دچار ریزش موهای ناحیه ابرو و مژه نیز می شود و این مشکل ممکن است همراه با ریزش موی سکه ای در ناحیه سر رخ دهد یا فقط در ابروها و مژه ها نمایان شود. علاوه بر این، کسانی که خیلی زیاد و به طور مداوم با موچین ابروهای شان را دست کاری می کنند، ممکن است دچار این وضع شوند.

کاشت ابرو و کاشت مژه درست یا غلط ؟

کاشت ابرو و کاشت مژه درست یا غلط ؟

استرس، تغذیه نامناسب، بیماری ها و مشکلات داخلی مانند کم خونی ها و اختلالات تیروئید نیز می تواند یکی از عوامل ریزش موها باشد. وی با اشاره به این موضوع، خاطرنشان می کند: تمام مواردی که به طور کلی باعث ریزش موی سر می شود، در ریزش موهای ناحیه ابرو و مژه هم موثر است و به همین دلیل نمی توان این موارد را به طور مشخص از یکدیگر جدا کرد. استفاده زیاد از لوازم آرایشی در ناحیه دور چشم و مژه ها می تواند در درازمدت به موهای مژه آسیب بزند.

علت اصلی را پیدا کنید

می پرسید حالا که علت های ریزش مو تا حدی مشخص شد، برای درمان ریزش موهای ابرو و مژه چه کار باید کرد؟ اولین قدم برای رفع این مشکل به گفته دکتر احسانی، درمان و برطرف کردن علت ایجاد کننده مشکل است. البته در صورتی که مشکل قابل درمان باشد، موهای ریخته شده تا حد زیادی قابل بازگشت خواهد بود، اما این متخصص پوست و مو می گوید وقتی که آسیبی در این نواحی وجود داشته باشد مانند زخم ها، سوختگی ها و مواردی از این دست، ممکن است موهایی که از دست رفته دیگر باز نگردد، اما کسانی که به دلایل دیگری مانند کم خونی، اختلالات تیروئید و تغذیه نامناسب دچار ریزش موی ابرو و مژه شده اند می توانند با رفع علت اصلی، مشکل را درمان کنند و موهای شان را به وضع قبل برگردانند.

کاشت مژه و ابرو؛ خوب است یا نه؟

کسانی که به محض دیدن ریزش موها در ناحیه ابرو و مژه به فکر کاشت مو در این نواحی می افتند باید نظر متخصصان پوست و مو را بدانند که در بسیاری از موارد این شیوه را توصیه نمی کنند. دکتر احسانی نیز در این باره خاطرنشان می کند: در صورتی که به کمک درمان های دارویی نتوان مشکل را برطرف کرد و این روش ها چندان موثر نباشد، می توان به کاشت مژه یا ابرو هم فکر کرد. بنابراین فقط زمانی که هیچ راه حلی باقی نمانده باشد، باید این روش ها را به کار برد. این متخصص پوست و مو با اشاره به این مطلب یادآور می شود: کاشت ابرو را براحتی می توان انجام داد، اما کاشت مژه کمی دشوار است و خیلی ساده انجام نمی شود. از طرفی هم، با توجه به این که موها برای کاشت از ناحیه سر برداشته می شود، رشدش خیلی بیشتر از قبل خواهد شد.

همچنین هنگام کاشت باید به جهت موها دقت کرد و این نکته را هم در نظر داشت که هیچ وقت تراکم آن مانند حالت عادی و طبیعی نخواهد شد. عده ای هم تصمیم می گیرند به کمک لوازم آرایشی، کم پشت بودن مژه ها و ابروهای شان را پنهان کنند تا خیلی به چشم نیاید، اما دکتر احسانی می گوید استفاده از این لوازم در صورتی که به مقدار کم باشد، مشکلی ایجاد نخواهد کرد و زمانی که به طور دائم و خیلی زیاد مورد استفاده قرار گیرد، خودش می تواند مشکل ساز شود.

کاشت مو www.iranhair.net

  • iranhair iranhair
  • ۰
  • ۰

یکی از مسائل مهم کاشت مو محدودیت های انجام آن است که با توجه به درخواست مراجع که مو مصنوعی و یا موی طبیعی بخواهد.

کاشت مو و محدودیت های انجام کاشت مو

کاشت مو و محدودیت های انجام کاشت مو

کاشت مو و محدودیت های انجام کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو و محدودیت های انجام کاشت مو کاشت موی طبیعی مثل همه کارهای دست بشر دارای یکسری محدودیت های بالقوه می باشد. این محدودیت ها بر دو نوع هستند:

الف) محدودیت هایی که در رابطه با بیمارمی باشند که عبارتند از:

۱) تعداد موهای قابل برداشت از منطقه دهنده مو (بانک مو)

واضح است که هرچقدر منطقه دهنده مو (پشت سر) در فرد کوچک تر و محدودتر باشد تعداد موهای آن هم کمترشده و بالطبع نتیجه کاشت مو هم ضعیف تر خواهدبود.

۲) کیفیت موهای قابل برداشت از منطقه دهنده مو

هرچقدر مو نازک تر و ضعیف تر باشد میزان پوشانندگی آن نسبت به موهای ضخیم و قوی کمتر بوده و تراکم کمتری ایجادمی کنند. در ضمن موهای مجعد و فِر پوشش ظاهری بیشتری نسبت به موهای صاف بوجود می آورند.

۳) تطابق رنگ پوست سر با رنگ مو

ملاحظه شده است که هرچقدر رنگ مو با رنگ پوست به همدیگر نزدیک تر باشند، آن ناحیه با پوشش موی بیشتری به نظر می آید. برای مثال موی بلوند و سفید با پوست روشن و یا موی مشکی با پوست تیره چنین حالتی را بوجود می آورند.

۴) خصوصیات پوست سر در منطقه دهنده( پشت سر)

در روش FUT هرچقدر پوست پشت سر شُل تر بوده و قابلیت کِش سانی بیشتری داشته باشد نوار پهن تری می توان برداشت و بالطبع تعداد موهای برداشته شده هم بیشتر می گردد ولی در روش FIT این محدودیت وجود ندارد. از طرف دیگر وجود اسکار (جوشگاه)، ضایعات و بیماری های پوستی و هر گونه اختلال در پوست پشت سر به عنوان مانعی برسر راه برداشت مو عمل کرده و تعداد موهای قابل برداشت را به شدت کاهش می دهد.

۵) کاشت موهای قبلی در بیمار به هر روشی که انجام شده باشد

در صورت انجام پیوند موی قبلی نه تنها بانک موی فرد در پشت سر آسیب دیده و تعداد موهای قابل برداشت شخص در عمل فعلی بسیار کمتر می گردد بلکه قرار دادن گرافت ها به دلیل فرآیند ترمیم زخم و ایجاد اسکار در مناطق طاس مشکل تر و همچنین امکان زنده ماندن آنها و رویش موی جدید نیز کاهش پیدا می نماید.

۶) وسعت منطقه طاس و شدت طاسی

واضح است که با افزایش سطح منطقه طاس و نیز شدت ریزش مو در فرد (و با توجه به محدودیت تعداد موهای قابل برداشت) میزان تراکم موهای کاشته شده (یعنی تعداد موها در هر سانتیمترمربع) نیز کاهش می یابد.

ب) محدودیت هایی که در رابطه با تکنیک کاشت موی طبیعی در حال حاضر وجود دارند.

کاشت مو iranhair.net

  • iranhair iranhair
  • ۰
  • ۰

کاشت مو چیست و چگونه انجام می شود

کاشت مو چیست و چگونه انجام می شود

کاشت مو چیست و چگونه انجام می شود

کاشت مو

کاشت مو چیست و چگونه انجام می شود در گوشه و کنار شهرمان تبلیغات بسیاری راجع به پیوند مو می شنویم آیا از چگونگی این کار اطلاعی دارید؟

۱- لطفا بطور خلاصه بفرمائید که پیوند مو چیست؟

پیوند مو عمل جراحی است که به صورت سرپایی و با بیحسی موضعی انجام می شود.در این عمل یک نوار باریک از ناحیه پشت سر برداشته شده و به واحدهای فولیکولی تقسیم شده و در قسمت جلوی سر کاشته می شود. پیوند مو به روش جدید یک عمل راحت،قابل پیش بینی و نتایج آن مورد رضایت اکثر بیماران می باشد.هر چند که این عمل بسیار ساده و بی خطر می باشد ولی رعایت کامل نکات ایمنی به منظور حفظ سلامت بیمار و رسیدن به بالا ترین درصد رشد موهای کاشته شده در الویت قرار می گیرد.عمل در مکانی انجام می شود که تجهیزات جراحی آن کامل بوده و علایم حیاتی بیمار مرتب کنترل میشود.به دلیل ظرافت زیاد عمل و بالا بردن سرعت،این کار توسط یک تیم چند نفره انجام میشود.این عمل ۴ تا ۶ ساعت طول می کشد و بیمار در این مدت برای خوردن و آشامیدن میان وعده ساده ممنوعیتی ندارد.

۲- اصولا میزان فراوانی طاسی در آقایان و خانمها در جامعه چقدر است ؟

گزارش شده ۳ نفر از هر ۵ مرد تا قبل از سن ۵۰ سالگی از درجات متفاوتی از طاسی رنج میبرند.البته زنان هم از این مسئله ایمن نیستند ۱ نفر از هر ۴ زن از دست دادن مو و نازک شدن مو را تجربه میکنند و بعد از یائسگی بیشتر مستعد طاسی هستند.

۳- عمل پیوند مو شامل چه مراحلی است؟

بطور کلی میتوان مراحل مختلف پیوند مو را به مرحله مقدماتی،مرحله برداشت گرافت از پشت سر، مرحله آماده کردن ناحیه گیرنده مو،مرحله آماده کردن گرافتهای فولیکولی و در نهایت مرحله کاشت گرافتهای ظریف تقسیم کرد.

۴- آیا این عمل دردناک است؟

بیشتر بیماران از اینکه هیچ گونه دردی در حین عمل احساس نکرده اند و حتی زمان زیادی از آن را خواب بوده اند متعجب می شوند.فقط ممکن است مقداری درد به هنگام تزریق اولیه بی حسی در سر احساس شود بعد از یک تا دو تزریق پوست بی حس شده و دیگر هیچ دردی احساس نمی شود.در حین عمل در صورتی که دردی احساس شود دوباره بی حسی تزریق می شود در ضمن یک آرام بخش هم به بیماران داده میشود و معمولا بیماران به خواب عمیقی می روند.

کاشت مو چیست و چگونه انجام می شود

کاشت مو چیست و چگونه انجام می شود

۵- عمل پیوند مو در چند جلسه انجام میشود؟

بطور کلی تعداد جلسات کاشت به عوامل زیر بستگی دارد:

۱- اهداف بیمار ( تراکم مورد نظر بیمار)

۲- وسعت منطقه طاسی

۳- تعداد گرافتهایی که در هر جلسه کاشته می شود

۴- تراکم و خصوصیات ظاهری موها مانند ضخامت و رنگ و مجعد بودن

۵- مهارت و تجربه جراح

۶- موقعیت اقتصادی بیمار.در طی جلسه مشاوره قبل از عمل بعد از معاینه موهای بیمار و وسعت طاسی می توان تعیین کرد به چند جلسه عمل احتیاج دارد.

۷- مزایای روش نیلفروش متد نسبت به سایر روشها چیست؟

با بهره گیری از این متد که در کنگره استرالیا نیز مطرح و به عنوان یک روش نوین در عمل کاشت مو پذیرفته شده است در بیشتر موارد میتوان عمل پیوند را صرفا در یک جلسه انجام داد.به علاوه ظاهر موهای بیمار کاملا طبیعی است و جای بخیه پشت سر دیده نمیشود.

۸- آیا زنان هم می توانند این عمل را انجام دهند؟

بله،در بعضی از خانم ها افزایش غیر طبیعی هورمون مردانه باعث ریزش مو مشابه الگوی مردانه می شود.در مواردی هم به دلیل داشتن زمینه ژنتیکی فولیکولهای مو نسبت به هورمون مردانه بسیار حساس شده و یک ریزش موی منتشر در سر ایجاد میشود که در این موارد میتوان عمل پیوند مو را انجام داد.

۹- چه مدت بعد از عمل موهای کاشته شده رشد خواهند کرد؟

در طی ماه اول بعد از عمل موهای کاشته می ریزند در حالیکه ریشه آنها زیر پوست باقی مانده و ۴ تا ۶ ماه بعد موی جدید از آن رشد خواهد کرد.رشد تمام موهای کاشته شده ۹ تا ۱۲ ماه بعد کامل می شود.موهای جدید تمام خصوصیات خود را ازجمله رنگ،بافت،زاویه،جهت رشد حفظ کرده و جریان خون غنی سر باعث برقراری مجدد تغذیه فولیکولهای کاشته شده می شود.در ابتدا ممکن است موهاظاهر نرم ونازک داشته باشند و به ندرت ضخیم تر می شوند.

۱۰- آیا امکان دارد موهای کاشته شده دوباره ریزش پیدا کنند؟

خیر.زیرا موهای کاشته شده از پشت سر برداشته می شود و این موها نسبت به هورمون عامل ریزش مو یعنی دی هیدروتستوسترون حساس نیستند .عامل از بین رفتن فولیکولها اثر این هورمون می باشد بنابراین بقای این موها همیشگی است.

۱۱ –آیا محل بخیه های پشت سر مشخص می باشد؟

خیر.در صورتی که جراح مهارت و اطلاع کافی داشته باشد می تواند با رعایت نکات دقیق در زمان برش و برداشت نوار دهنده و همچنین حین بخیه زدن یک اسکار ناچیز در حد یک خط بسیار نازک ایجاد کند که به خوبی توسط موهای اطراف آن پوشیده می شود.

۱۲- آیا زیر ۲۵ سال پیوند مو می توانند انجام دهند؟

معمولا پیوند مو در افراد زیر ۲۵ سال انجام نمی شود.این افراد کاندید مناسبی برای جراحی نمی باشند زیرا با بررسی میزان ریزش موی فعلی آنها پیش بینی گسترش یافتن طاسی در آینده امکان پذیر نمی باشد.اگر در یک فرد جوان با موی کم پشت ناحیه پیشانی با یک جلسه پیوند موبنا به در خواست خود فرد یک خط رویش موی جدید که پرتر و پایین تر از خط طبیعی است ایجاد شود این عمل بسیار فرد را راضی می کند ولی این رضایت موقتی خواهد بود زیرا بعدا با پیشرفت طبیعی ریزش مو در پشت این خط جدید میزان طاسی او تا حدی گسترش می یابد که موهای باقی مانده در پشت سر به حدی نیست که بتواند پوشش قابل قبولی را تا خط رویش جدید او ایجاد کند.در مورد پیوند موی خانمها مسئله سن مطرح نیست.ولی در مواردی خاص با توجه به نحوه و میزان ریزش موی جراحی می شوند.

۱۳- آیا شامپوها و ترکیبات خاصی که برای ریزش مو تبلیغ می کنند موثر هستند؟

این ترکیبات هنوز مورد تایید FDA قرار نگرفته اند و تنها داروی مورد تایید مینوکسیدیل و فیناستراید می باشد.

۱۴-آیا شدت فعالیت جنسی در ریزش مو موثر است؟

میزان فعالیت جنسی در آقایان به ریزش موی آنها هیچ گونه ارتباطی ندارد.

۱۵-آیا ریزش های سکه ای با پیوند مو درمان می شوند؟

خیر. بهترین درمان برای این نوع ریزش استفاده از دارو می باشد و جراحی در این مورد بی فایده است.

۱۶-آیا پیوند مو فقط در افراد کاملا طاس انجام می شود یا به منظور پرتر کردن موهای کم پشت هم می توان از این عمل استفاده کرد؟

در هر دو صورت پیوند مو انجام می شود و احتیاج نیست شما صبر کنید تا کاملا طاس شوید .

کاشت مو www.iranhair.net

  • iranhair iranhair